Що я один можу?
Коли питання стосується якоїсь проблеми глобального масштабу, дуже часто можна почути від людей таке оправдання: «що я можу зробити, що від мене одного залежить, адже це держава має колосальні впливи на те, чи інше, і вона повинна вирішувати подібні проблеми, або влада, яка керує країною, вони за це відповідальні, а ми так, «капля в морі»»? Такі люди забувають, що держава – це ми всі разом взяті, і влада – теж ми, адже ми її обираємо, і тому відповідальність за різного роду проблеми лежить на кожному з нас. Якщо ми себе позиціонуємо як християни, то першочергово повинні розуміти про виключно персональну відповідальність перед Богом, тобто: прийдеться дати Всевишньому звіт за свої гріхи, а не за чужі і не потрібно дивитися, хто там що робить, а робити те, що особисто від мене вимагається, що я можу на даний час зробити своїми силами. Якщо кожний стане думати про свою особисту відповідальність, а не буде дивитись на інших, тоді можливим є спільне вирішення певних проблем, в тому числі і екологічної, позаяк всі будуть розуміти, що від них щось тай залежить. 1+1=2 – це є аксіома, де 2 – вже сила. Повірте, таких одиниць (1), із правильним розумінням своєї персональної відповідальності та правильною поведінкою немало, і ви не одні, разом ми зможемо щось змінити, кожний у міру своїх сил та можливостей, головне, щоб свідомих людей ставало дедалі більше. Важливість кожного у серйозних проблемах гарно відображена у наступних роздумах:
Єпископи проти атомної і за природну енергію
Японські та корейські єпископи закликають відмовитись від атомної і використовувати природну енергію.
«Зниження залежності від ядерної енергетики» – така тема чергової зустрічі корейських і японських єпископів, яка пройшла в Кенджу, Південна Корея.
У дводенній нараді взяли участь понад 40 богопосвячених. Вони підкреслили необхідність розробки екологічних проектів, виробництва і використання енергії. Це буде сприяти поступовій розв'язці економіки від атомних електростанцій.
Енергетична верба може замінити викопне паливо
Тепло… від однієї гілочки верби. З екологічних позицій це дерево цілковито нешкідливе для довкілля, а з точки зору економіки – максимально вигідне, порівняно з використанням викопного палива.
Чи можна вважати енергетичну вербу гідною заміною традиційних викопних джерел. Відповідь на це запитання віднайдемо в енергетичному досвіді інших країн.
«Вербова енергетика» сьогодні популярна практично в цілому світі. Та найбільш показовою країною з використання відновлюваних джерел енергії, в тому числі рослин та дерев, вважається Швеція. З часів нафтової кризи 1970-х років Швеція інвестує кошти у пошуки і розробку альтернативних джерел енергії. На сьогодні 45% енергії, яку споживає країна, – електрики тепла для опалення і палива – надходить з відновлюваних джерел. За цим показником Швеція випереджає більшість інших країн Європи, в основному завдяки великій частці в її енергетиці гідроелектроенергії та біопалива. Наступна мета – збільшити частку відновлюваної енергії до 2020 року.Вшанувати Господа Ісуса, Царя Всесвіту – свідчити істину у світі
25 листопада 2012 року, з нагоди празника Господа нашого Ісуса Христа – Царя Всесвіту, за григоріанським календарем, Вселенський Архиєрей Венедикт ХVІ очолив Службу Божу у ватиканській базиліці Святого Петра. Цього дня окрім численних кардиналів, єпископів та священиків із Святішим Отцем співслужили шість ієрархів, які напередодні, 24 листопада, під час прилюдної консисторії, були піднесені Папою до кардинальської гідності.
На початку своєї проповіді Єпископ Риму зазначив, що ця остання неділя літургійного року запрошує нас урочисто вшанувати Господа Ісуса як Царя Всесвіту, заохочує скерувати наш погляд у майбутнє, до нашої остаточної мети, якою є вічне та остаточне царство Господа Ісуса. Христос, Який був з Небесним Отцем під час сотворення світу, у повноті виявить Свою владу при кінці світу, коли судитиме всіх людей.
Відповідальність за зміну клімату є спільною для всіх
Більша редукція парникових газів, фінансова підтримка суспільств, які є жертвами зміни клімату, і розробка чіткого плану дій для досягнення світового кліматичного порозуміння до 2015 року. Такими, на думку християнських гуманітарно-благодійних організації, є умови успішного проведення конференції в Досі. Двотижневе засідання (26 листопада – 7 грудня) розпочнеться сьогодні в столиці Катару. Таким чином, спільну заяву подали «Caritas Internationalis», Міжнародна співпраця задля розвитку і солідарності «CIDSE», а також федерація християнського волонтаріату «FOCSIV».
Згідно з цими установами, акцентувати у перемовинах щодо глобального кліматичного порозуміння треба на конкретних пропозиціях. Оскільки відповідальність за зміну клімату є спільною для всіх, більш розвинена економіка має бути прикладом, коли йдеться про редукцію емісії шкідливих речовин.
Гріх – збудник вірусу споживацтва і загроза для всієї планети
В суботу, 24 листопада, в Європі і напередодні, в п’ятницю, у США відзначали міжнародний день протесту проти культури споживацтва – День без покупок (Buy Nothing Day).
Мета Дня без покупок – звернути увагу на соціальні, економічні, екологічні та етичні наслідки сучасної культури споживацтва і дати зрозуміти людству, що крім різних товарів та матеріальних речей, у світі існує багато важливіших цінностей.
Хоча народилась ідея даної ініціативи на американському континенті як знак протесту проти надспоживання в розвинених країнах, однак, не менш важливою та актуальною є вона сьогодні і для України. Інфекція споживацтва дуже швидко поширюється, не зважаючи на жодні кордони, і є дуже небезпечною як для окремої людини, так і цілих народів, і всієї нашої планети. Орієнтована виключно на споживання, людина перетворюється з мудрого доглядача створеного Богом світу, на бездумного експлуататора, виснажувача та руйнівника. Необмежене споживання знищує природні ресурси, а рівно ж і самі передумови існування людини.
«Голодомор 32-33-х» – урок, який усім слід засвоїти!
Завтра велика кількість населення нашої Батьківщини України, не зважаючи на всі цинічні намагання горе-політиків та урядовців переписати та викривити нашу історію, все ж таки готова вшанувати історичну пам'ять свого народу і, особливо, всіх тих, кого історія записала на своїх чорних сторінках. Хтось планує взяти участь в Богослужіннях та різних моліннях за душі померлих під час Голодомору 32-33-х років, хтось бажає взяти участь в різних заходах, приурочених річниці злочину проти мільйонів невинних життів, а хтось просто хоче долучитись до мовчазного вшанування та вияву солідарності, поставивши свічку на вікні свого помешкання, яка мовчазливо виявлятиме наше співчуття та біль.
Вшанувати свою історію – ніщо інше, як, з однієї сторони вшанувати пам'ять невинно-убієнних, молячись за їхні душі, а з іншої – просити в Милосердного Бога, щоб дав нам свою ласку та силу молитись про прощення гріхів для немилосердних катів; тому що лише таким чином Всемилостивий Господь допоможе нам очистити нашу історичну пам'ять від злоби, страху, недовіри, ненависті та лукавства.
День за днем з новим екологічно-церковним календарем
Нещодавно світ побачив новий Екологічно-церковний календар на 2013 рік, виданий Бюро УГКЦ з питань екології.
Оригінальність цього календаря полягає у тому, що він присвячений Року віри та співпраці для збереження води і має за мету спричинитись до переосмислення та поглиблення християнської віри. Цитати з катехизму УГКЦ «Христос – Наша Пасха» покликані стати не лише естетичною прикрасою еко-церковного календаря, але насамперед тією необхідною поживою, за допомогою якої кожен християнин в часі Року віри зможе зробити свою віру по-справжньому дієвою.
Екологічно-церковний календар 2013 – це настінний і водночас перекидний календар. Формат – А4, 14 сторінок, повноколірний. Кожна сторінка календаря у верхній частині містить фото природи, відповідно до пори та місяця року, цитати взяті з катехизму, з розділу «Переображення всесвіту», а також основні екологічні свята. Нижня частина кожної сторінки подає традиційний християнський календар на відповідний місяць.