Актуальна тема

Меню

Багата на нафту Норвегія пересідає на електромобілі

Норвегія – одна з найбільших нафтових держав Європи. Але це не заважає країні переживати справжній електромобільний бум. Норвежці – світові лідери за кількістю електромобілів на душу населення.

Мешканець Осло Еспен Андреассен не так давно став щасливим власником новенького електромобіля марки Nissan Leaf. Тим самим він долучився до лав понад 4 тисяч норвежців, які 2013 року придбали собі автомобіль або з гібридним двигуном, або повністю з електромотором.

Звільнення від податків і окрема смуга

Це 9% усіх проданих у Норвегії нових автомобілів за цей рік. Така ринкова частка свідчить про справжній бум. При цьому вражає, що у світові лідери за кількість електромобілів на душу населення вийшла держава, головне багатство якої становить нафта.

Свій вибір на користь електричного засобу пересування Еспен Андреассен пояснює суто прагматичними міркуваннями. "Взагалі-то автомобілі в Норвегії через особливості податкової системи дуже дорогі. Часто вони навіть удвічі дорожчі, аніж у країнах з таким же рівнем життя, – розповідає співрозмовник. – А от електромобілі практично не оподатковуються. Якби ми купили машину з бензиновим або дизельним двигуном, вона обійшлася б нам приблизну в таку ж суму".

Детальніше...

Робота на городі сприяє довголіттю - дослідження

altНове дослідження здоров'я людей віком понад 60 років з'ясувало, що ті з них, хто працює в садочку чи ремонтує щось удома, живуть довше.

Старші люди уникають інтенсивних фізичних вправ, однак, як випливає з дослідження, навіть якщо вони просто просто виходять з дому і зберігають рухливість, це забезпечить їм довге і здорове життя.

У дослідженні, проведеному в Швеції, взяли участь 4232 особи. З його висновків випливає, що рухливість у старшому віці зменшує ризик серцевих нападів та інсультів.

Результати дослідження оприлюднено в британському спеціалізованому виданні British Journal of Sports Medicine.

Дослідники з Каролінської університетської лікарні в Стокгольмі кажуть, що старші люди, як правило, набагато менше рухаються і значно більше часу фізично бездіяльні, ніж представники інших вікових груп.

Детальніше...

Лондонське метро буде опалювати будинки британців

Лондонські інженери розробили проект, який дозволяє використовувати зайву теплову енергію, що виникає в метро, для опалення прилеглих будинків.

В Лондоні знайшли застосування зайвої теплової енергії, яка виникає в міському метро. Мер Лондона Борис Джонсон запропонував використовувати її для опалення прилеглих будівель.

Згідно з розробленим британськими інженерами проектом, теплова енергія з великих вентиляційних шах в метро перенаправлятиметься в тепломережі, підключені до сотень будинків.

Цей проект – перший в Європі і є частиною ініціативи лондонського мера щодо скорочення викидів вуглецю в місті на 60%.

Детальніше...

У Європі велосипеди продаються краще, ніж авто

Багато десятиліть продажі автомобілів набагато перевищували продажу велосипедів – ні про яку конкуренцію між цими транспортними засобами не могло бути й мови. Але зараз все змінилося – вперше з часів Другої світової війни в Європі продажі нових велосипедів обігнали продажу автомобілів.

Якщо вірити новими статистичним даним про продажі автомобілів, опублікованим на сайті NPR, вся Європа, крім Люксембургу, Бельгії, Кіпру та Мальти – в цих країнах статистика була недоступна, велосипеди обійшли автомобілі за обсягом продажів. Наприклад, у Німеччині за минулий рік продано близько 4 млн. нових велосипедів проти 3,86 млн. нових автомобілів , у Великобританії – 3,6 млн. проти 2,45 млн.

Детальніше...

У Стемфорді вчаться видобувати електроенергію зі стічних вод

Гарні новини для енергетичних досліджень появились в Стенфордському університеті. Там команда інженерів розробила інноваційний метод отримання електрики зі стічних вод. В одній статті, опублікованій в збірнику Національної академії наук, автори пояснюють роботу своїх «мікробних батарей». На даний момент, звичайно, мова йде лише про прототип, більш схожий на лабораторний експеримент, який показує, що це дійсно працює. Батарея складається з двох електродів, занурених у пляшці стічних вод.

Інженери вважають, що завдяки цій «мікробній батареї» можна добитись близько 30 відсотків потенційної енергії, що міститься в стічних водах. Заглядаючи в майбутнє, команда зі Стемфорда говорить, що найбільша проблема, яку необхідно вирішити, це знайти дешевий, але ефективний матеріал для позитивного електрода. «Ми продемонстрували експеримент на прикладі оксиду срібла, але це матеріал, який є занадто дорогим для використання у великих масштабах, – наголосив науковець Цуй, додаючи, – ми шукаємо найбільш практичний матеріал, але для цього потрібно багато часу, щоб знайти заміну».

Детальніше...

Почалася ера світлодіодних ламп

altСвітлодіодні лампи тепер все більше і частіше почали зустрічатися на полицях магазинів. З кожним роком технологія світлодіодів вдосконалюється – лампи стають більш енергоефективними, поліпшуються світлові якості, подовжується термін служби. При цьому їх вартість поступово падає. Компактні флуоресцентні лампи, які нещодавно поселилися у наших будинках і квартирах, тепер вже більше не фаворити.

Термін служби світлодіодних ламп в 25 разів довший у порівнянні з лампами розжарювання. Вони працюють в три рази довше компактних флуоресцентних ламп (КФЛ). Термін служби світлодіодів складає близько 25000 годин. Це означає, що вони прослужать вам декілька десятиліть (!). Світлодіодні лампи такі ж енергоефективні, як і КФЛ, однак на відміну від останніх, вони не такі тендітні, не містять ртутної пари і включаються відразу (КФЛ потрібен певний час на “розігрів”, щоб вони засвітили на повну потужність). І в принципі світлодіодні лампи не перегорають.

Незважаючи на всі переваги світлодіодних ламп, основною перешкодою для їх широкого розповсюдження залишається їх висока вартість.  Проте в деяких країнах вартість світлодіодних ламп опустилася до 20 і навіть 10 доларів США за штуку, хоч поки що в Україні дешевше 70-80 грн купити не можна.

Детальніше...

"Сміттєві королі" або мільйони нізвідки

altХтось сказав: «Що для одного сміття, для іншого скарб». Можливо, цей хтось не мав на увазі когось конкретно.

Однак ми наведемо приклад п'ятьох багатіїв, які заробили свої статки саме на смітті.

Детальніше...

Душову кабіну вдалося поєднати з пральною машиною

Група турецьких промислових дизайнерів під загальним керівництвом Ахмета Бурака Актас (Ahmet Burak Aktas) анонсувала концепт-проект Washit – душову кабіну, витрачена вода з якої фільтрується і подається в інтегровану пральну машину.

За розрахунками, всі потреби у пранні будуть задовольнятися за рахунок «сірої води», яка в звичайному сценарії зливається в каналізацію.

Якщо не вести мову про деякі європейські країни, у світі не прийнято вимикати воду в душі за схемою «облилися – вимкнули, намилилися – включили». Тому при тривалому прийнятті душу, за розрахунками дизайнерської групи з Анкари, людина витрачає до 150 л (цифра, яку слід вважати дещо перебільшеною, якщо, звичайно, ви не проводите під душем по 15-20 хвилин).

У той же час середні витрати води при використанні невеликої пральної машини рідко перевищують 30-40 літрів за одне прання.

Детальніше...

Дочірні категорії