Екологічна проповідь на неділю митаря і фарисея
Усе Боже створіння перебуває в очікуванні приходу свого Господа, сподівається знову знайти Того, хто зробить його довершеним та сповненим миру. Єврейською мовою «мир» звучить як «шалом», що означає «не бракує нічого, що є необхідним для повноцінного життя».
У Святому Письмі саме Ісус Христос уособлює мир. Він приходить до свого Створіння, як жених до нареченої, котра створена так, що лише в Ньому віднайде абсолютний мир, адже саме з Його повноти вона постала: «… з ребра, що його взяв від чоловіка, утворив Господь Бог жінку і привів її до чоловіка» (Бут 2, 22). Святе Письмо часто представляє Божий народ, а з ним і ціле створіння як Невісту Господню.
Оскільки Божий світ був створений у Христі і для Христа, як Його тіло, Він опікувався створінням, як власним тілом. Відповідно, Христова невіста (Церква) має чинити так само. У такій гармонії вона мала б зростати і зустріти свого Жениха у Світлий День Пасхи – Його Другого Пришестя.
Будинок під сонцем
Група новосибірських вчених побудувала екобудинок ХХI століття. У ньому немає ні печей, ні батарей опалення. Будинок спроектований так, що обігріває сам себе
Концепція екобудинку виникла в США в 70-і роки, в період енергетичної кризи, ставши сьогодні в усьому світі суперпопулярною і модною. В архітектурі і дизайні з'явилася навіть особлива термінологія – sustainable architecture, ecohome, біокліматичний дизайн.
У Росії про екобудинки задумалися тоді, коли найбільш забезпечена частина населення мегаполісів почали мігрувати в передмістя. На думку архітекторів і екологів, саме заможні передмістя найбільших міст і повинні стати тим полігоном, на якому будуть відпрацьовуватися комерційні проекти екожитла. На думку фахівців ринку нерухомості, за екобудинками велике майбутнє, оскільки в даному випадку фактори екологічної та комерційної доцільності йдуть поруч. У Росії проблемою екобудинку займаються окремі ентузіасти, серед яких і вчені Новосибірського Академмістечка, що підготували програму "екопоселення XXI століття". Програма складається з п'яти етапів і розрахована на 20 років.Історичний документ про захист довкілля підписали в Польщі
Вперше в історії польських християн – усі представники екуменічного собору, який відбувся в Польщі, разом із президентом Конференції польських єпископів, підписали документ про охорону довколишнього середовища.
Цей документ має форму листа і містить водночас деякі загальні богословські твердження й більш практичні поради. Він запрошує своїх читачів, які є співучасниками процесу Божого творіння, переоцінити своє ставлення до довкілля, – інформує ICN.
Лист підкреслює важливість зв'язку між пасхальною містерією Христа й цією необхідною зміною способу життя. Також вказані деякі сфери неодмінної пильності на політичному та особистому рівнях. Уряд та місцеві органи влади закликаються прийняти оновлений почин у чотирьох галузях: захоронення відходів, охорона лісового господарства і біорізноманіття, переробка й збереження їжі та міжнародна морська політика.
Екологічне вчення папи Венедикта ХVІ в контексті сучасних викликів епохи
Cучасність конфронтує нас із різноманітними кризами. Кризи подружжя та сім’ї, кризи політичні та економічні, – все це тільки деякі із довгого переліку викликів сучасної епохи, де особливе місце займає екологічна криза, яка проявляється у руйнівній діяльності людини стосовно природи, що призводить до знищення передумов існування самої людини.
Сучасна екологічна криза не має аналогів у історії людства. Мова йде не тільки про забруднення навколишнього середовища. Зростає загальна температура повітря і океанів, розтоплюються континентальні льодовики, підвищується рівень світового океану, що в свою чергу веде до затоплення прибережних територій та низки острівних держав. Лихоманить всю кліматичну систему планети, свідченням чого є зростання частоти та руйнівної сили різноманітних стихійних лих, які спричинюють багатомільярдні руйнування та чисельні людські жертви. Руйнування природного середовища мільйонів людей, дефіцит природних ресурсів та продуктів харчування стає одним із ключових факторів загрози для миру між народами та на всій планеті.
Оскільки екологічна криза має антропогенне походження і визначається способом життєдіяльності людей і їх ставленням до довкілля, то, відповідно, соціально-екологічне вчення Церкви є важливим інструментом її вирішення та превентивності. В цьому контексті особливо важливе значення має екологічне вчення папи Венедикта XVI, який унаочнює позицію Католицької Церкви щодо відповідальності за створений Богом світ як невід’ємної складової християнської віри і життя, а також здійснення місії Церкви на порозі третього тисячоліття.Україна на 137 місці за індексом екологічної сталості - що далі?
20 лютого в Орхуському інформаційному центрі Мінприроди України відбулося засідання «за круглим столом» щодо обговорення ефективних заходів, спрямованих на екологізацію усіх галузей економіки
В засіданні взяли участь представники Мінприроди та Мінекономрозвитку, наукових та науково-дослідних закладів, бізнес-компаній та бізнес-асоціацій, виробників та лідерів галузі, інститутів громадянського суспільства та засобів масової інформації.
Захід відбувся за ініціативою Громадської ради при Мінприроди України.
Церква Сан-Сальвадора проти антиекологічного видобутку золота в Гватемалі
Церква в Республіці Ель-Сальвадор висловилася проти розробки золотих і срібних копалень в Гватемалі.
"Безсумнівно, ми будемо всіма силами перешкоджати проекту з розробки гірських родовищ в прикордонній області", – заявив вікарій Грегоріо Роса Чавес німецькому католицькому агентству KNA.
Видобуток золота і срібла в шахті Серро Бланко наражає на небезпеку водойми, що забезпечують населення водою – озеро Гюджа і річка Лемпен.
Для видобутку дорогоцінних металів необхідні хімікати, які забруднять річку, що призведе до розорення дрібних землеробів, що використовують воду з річки на своїх ділянках. За інформацією єпархії Сан-Сальвадора, після спільного обговорення ситуації, що склалася з церквою в Гватемалі, обидві сторони дійшли висновку, що проект становить велику загрозу для Сальвадора.
Велосипед з переробленого картону
Винахідник з Ізраїлю Іцгар Гафні представив діючий велосипед, який майже повністю побудований з переробленого картону, і собівартість виробництва якого складає всього 12 доларів США. На думку Гафні, цей картонний велосипед стане ідеальним рішенням для міських жителів в якості недорогого і екологічно чистого способу пересування.
Для Гафні, інженера-механіка й велосипедиста-ентузіаста, джерелом натхнення послужив човен-каное, який також був побудований з картону. Так розпочався проект, що розтягнувся на три роки, протягом яких винахідник побудував у своїй майстерні декілька прототипів, перш ніж зупинитися на нинішньому дизайні велосипеда – дешевого у виробництві, надійного та відповідного для щоденного використання.
"Природа. Людина. Бог" – 51-ий випуск часопису "Слово"
51-ий випуск суспільно-релігійного часопису "Слово" присвячений темі, яка у сучасності користується не найменшою популярністю, а саме забрудненню навколишнього середовища. На 40 сторінках часопису читач знайде статті як семінаристів, так і випускників, а також викладачів Семінарії.
Тема номеру звучить буквально: "Природа. Людина. Бог". Побачивши новий номер "Слова", читач одразу ж зауважить новий дизайн обкладинки та оновлену емблему часопису. Ці зміни були здійснені за ініціативи нового заступника головного редактора Миколи Витівського.
Тему номера починає розкривати отець-диякон Дмитро Сенейко у своїй статті "Строфи про катастрофи". Після чого Микола Витівський представить можливість відродження України з гірського краю у своїй авторській статті. Мандруючи далі сторінками часопису, читач побачить, яку загрозу несе в собі забруднення повітря, води і ґрунту. Про ці види забруднень говорить у своїй статті Тарас Жеплінський. А Петро Войтович продовжує тему номера у статті "Екологічна криза та моральна... Яка настає першою?", де він представить безпосередній зв'язок моральності із зовнішніми діями людини.