Формування екологічної свідомості майбутніх душпастирів
Формування екологічної свідомості майбутніх душпастирів
В рамках Великопосної екологічної ініціативи «Зелений Великдень: екологічне навернення задля воскресіння довкілля», у неділю 13 березня капелан Мальтійської Служби Допомоги о. Іван Сохан розпочав цикл авторських «Імпульсів для роздумів на тему відповідальності за створіння, у світлі Недільних Євангелій Святої Чотиридесятниці» для семінаристів Івано-Франківської Духовної Семінарії УГКЦ.
Центральною темою перших екологічних імпульсів для семінаристів було Євангельське читання з Літургії 1-ї Неділі Великого посту (Ів. 1: 43-51). «У світлі цієї розповіді про покликання перших апостолів, було б доречним задуматись і над покликанням християнина у сучасному світі, – зазначив о. Іван. – Окрім загального покликання до святості життя та спасіння, в контексті глобалізації екологічної кризи, з новою актуальністю постає питання щодо екологічного покликання християн».
Папа співчуває та запевняє духовну підтримку постраждалим внаслідок стихійного лиха у Японії
Папа співчуває та запевняє духовну підтримку постраждалим внаслідок стихійного лиха у Японії
Святіший Отець Венедикт XVI висловив свої глибокі співчуття з приводу трагічних наслідків землетрусу та цунамі, що уразив Японські острови.
У телеграмі, яку Державний Секретар Апостольської Столиці кардинал Тарчізіо Бертоне з доручення Папи надіслав на ім’я Преосвященного Лео Юн Ікенаґи, Президента Єпископської Конференції Японії, читаємо, що у цей важкий час Венедикт XVI запевняє свою духовну близькість з усіма, кого заторкнуло це стихійне лихо та його наслідки, молиться за тих, хто втратив життя, благає Божого благословення для їхніх родичів та близьких. Слова підтримки та солідарності Святіший Отець скерував також і до всіх тих, які надають допомогу постраждалим.
1-а Неділя Великого посту
1-а Неділя Великого посту
"В той час вирішив Ісус піти в Галилею. І, найшовши Филипа, мовив до нього: Іди за мною. А був Филип з Витсаїди, з міста Андрія та Петра. Зустрів Филип Натанаїла і сказав до нього: Ми найшли Того, про Якого писав Мойсей у законі і пророки — Ісуса, сина Йосифа, з Назарету. Натанаїл сказав йому: Що доброго може бути з Назарету? Мовив до нього Филип: Прийди і подивися. Ісус, побачивши, що до Нього надходить Натанаїл, сказав про нього: Ось справжній ізраїльтянин, в якому нема лукавства. Натанаїл сказав: Звідкіль Ти мене знаєш? У відповідь Ісус сказав йому: Перше, ніж Филип тебе покликав, я тебе бачив, як ти був під смоковницею. Натанаїл відповів йому: Учителю, Ти — Син Божий, Ти — цар Ізраїля. Ісус у відповідь сказав йому: Тому що я мовив до тебе: Я бачив тебе під смоковницею — віруєш; побачиш більше, ніж те. І сказав до нього: Істинно, істинно кажу вам: Побачите небеса відкриті і ангелів Божих, як вони возходять та сходять на Сина Чоловічого."
(Ів. 5 зач.; 1: 43-51)
На самому початку євангельського читання Першої Неділі Великого посту святий апостол і євангеліст Іван розповідає про покликання Ісусом Филипа: «Іди за мною» (Ів. 1: 43), – який, в свою чергу, не обмежується власним вибором, а заохочує взяти участь у спасенному ділі Месії ще й Натанаїла.
У світлі цієї розповіді про покликання перших апостолів, було б доречним задуматись і над покликанням християнина у сучасному світі.
Окрім загального покликання до святості життя та спасіння, в контексті глобалізації екологічної кризи, з новою актуальністю постає питання щодо екологічного покликання християн.
Вже з перших сторінок Святого Письма ми довідуємось не тільки про джерело нашого бутя – Бога Творця, але й про своє покликання у створеному Ним світі: людина покликана “порати і доглядати” (Бут 2, 15) світ Божого створіння – природу.
“Порати і доглядати” аж ніяк не може означати руйнування Землі і знищення її екологічних систем, але є завданням турботливого збереження і вдосконалення створіння, завданням відповідальної співпраці у реалізації творчого задуму Бога. Воля Творця полягає в тому, щоб людина відносилась до природи як добрий господар і як “обачливий та мудрий охоронець, а не як експлуататор і безоглядний руйнівник” (Енцикліка Redemptor Hominis, 4 березня 1979 р.). У східній Церковній традиції природа завжди сприймалась як нерукотворний храм Божий, в якому ми, люди, повинні виконувати функцію священика – служити Богові, провадячи все створіння до остаточної мети.Заклик до молитви за постраждалих від землетрусу і цунамі в Японії
Заклик до молитви за постраждалих від землетрусу і цунамі в Японії
Преосвященним Владикам,
всесвітлим, всечесним і преподобним отцям,
преподобним ченцям і черницям,
любим у Христі мирянам
Української Греко-Католицької Церкви
Дорогі у Христі!
Як стало відомо зі засобів масової інформації, сьогодні, 11 березня 2011 року Божого, сталося велике лихо в Японії: землетрус і цунамі, яке послідувало за ним, відібрали життя сотень людей, десятки вважаються зниклими безвісти. Влада Японії назвала подію найбільш руйнівним природним катаклізмом в історії країни.
Попередження про небезпеку цунамі, які виникають слідом за японським землетрусом, були опубліковані в десятках країн по всьому світу.
Виклик цієї стихії вимагає від усіх нас загальнолюдської співдії та християнського співчуття. Ми надіємось, що наша влада адекватно відповість на потребу допомогти потерпілим та закликаємо усіх вірних сприяти своєю жертовністю цій благородній справі.
Великопосна екологічна ініціатива 2011 р. Б.
Великопосна екологічна ініціатива 2011 р. Б.
“Зелений Великдень: екологічне навернення задля воскресіння довкілля”
З благословення правлячого Архиєрея Івано-Франківської єпархії УГКЦ Кир Володимира (Війтишина), Екологічний центр Івано-Франківської єпархії і Мальтійська Служба Допомоги, за сприяння Бюро УГКЦ з питань екології, розпочали в часі Великого посту екологічну ініціативу “Зелений Великдень: екологічне навернення задля воскресіння довкілля”.
Мета ініціативи полягає в тому, щоб спричинитися до поглиблення свідомості щодо відповідальності за створений Богом світ та шляхів її здійснення у повсякденному житті кожної людини.
Великий піст - час для екологічного навернення
Великий піст - час для екологічного навернення
8 березня, у Івано-Франківській Духовній Семінарії відбулася конференція на тему “Великий піст – час екологічного навернення”, метою якої було спонукання до переосмислення особистої відповідальності за створений Богом світ та зміни повсякденного ставлення до нього, відповідно до Божої волі.
Д-р Володимир Шеремета, керівник Бюро УГКЦ з питань екології, наголосив у своїй доповіді на благодатному значенні Великого посту для того, щоб переосмислити свій сенс життя в контексті Пасхальної події і здійснити глибоке та цілісне навернення до Бога. Таке навернення означає звільнитися від власного егоїзму, прагнення накопичення матеріальних благ, небажання будь-якої відмови від шкідливих життєвих звичок і зручностей, а також звільнитися від інертності та лінивства, які не залишають місця готовності вчитись, міняти себе і свій стиль життя на краще – і почати керуватись у житті Божою волею, служити Йому та своїм ближнім на зразок Ісуса Христа.
Чому купувати первоцвіти – так погано для природи?
Чому купувати первоцвіти – так погано для природи?
Усі види первоцвітів (ранньоквітучих весняних рослин) занесені до Червоної книги і їх кількість у природі щороку зменшується. Такими є всі види підсніжників, шафрани (крокуси), цикламени тощо. Переважна кількість рослин, які продаються по всій території України з грудня по квітень, знищені в місцях зростання у карпатських та кримських горах і привезені на місце продажу оптовими партіями. Квіти виривають з цибулинами і везуть разом з ними щоб продовжити термін «зберігання» букетів. Відновлення рослин у природі після цього неможливе. Зрізання ж квітів без цибулин також шкідливе, оскільки призводить до генетичного виродження рослин.
Крім того, більшість з цих видів рослин зростають лише на останніх, невеликих за площею ділянках. Так, цикламен Кузнєцова залишився в природі на ділянці площею менше за 100 гектарів.
Навернення до Бога передбачає відповідальне ставлення до свого довкілля
Навернення до Бога передбачає відповідальне ставлення до свого довкілля
Великий Піст – це благодатний час для того, щоб поглибити розуміння сенсу та цінності нашого християнського буття, краще усвідомити таїнство Хреста і здійснити глибоке та цілісне навернення до Бога. Таке навернення означає: звільнитись від егоїзму, спокуси володіння, бажання панувати над іншими, і почати керуватись у житті Божою волею, служити Йому та своїм ближнім на зразок Ісуса Христа», – йдеться у Великопосному посланні 2011 р. Б. владики Володимира (Війтишина), правлячого Архиєрея Івано-Франківської Єпархії УГКЦ.
Зокрема, владика Володимир наголосив на тому, що наше служіння Богу передбачає також відповідальне ставлення до довкілля на засадах християнської віри, яка вимагає: “ставитись до всього створеного Богом світу так, як Він цього хоче. Це означає, з вдячністю приймати те, що Господь дарує в природі, використовувати і розвивати ці дари, а рівночасно й оберігати для майбутніх поколінь”.
Інформаційна служба
Бюро УГКЦ з питань екології