Про те, як пасічник знайшов у вулику Бога
Бог створив дві книги – Світ та Святе Письмо. Він зробив би це навіть якби гріха не було. Також Бог став би людиною, бо створив з усіх можливих світів найдосконаліший. Кожне його творіння досконале. Але Він дав можливість зі сотвореного Світу творити Світ у співпраці Бога, людини та творіння. І це велике чудо, бо Бог створив людину на Свій образ і подобу (Бут 1, 26–27). Не випадково дав Адамові право давати імена всім тваринам (Бут 2, 19). Це означає, що людина у служінні має керувати Світом. Тобто Адам не керує тваринами як тиран, але пізнає їх. Хоча після гріхопадіння ситуація докорінно змінилася (це ми бачимо особливо на прикладі світової екології), але праведник рятує все живе, як це зробив Ной. Тому не випадково Ной побудував ковчег (Бут. 7, 1–8, 17) – він показав ідеал співпраці Бога, людини та природи. Ной повернувся до райської гармонії, бо послухав Бога. Там, де є Бог, там – рай, а там, де є Диявол, там – пекло. Тому ми повинні жити в гармонії з Богом. Ця гармонія має виявлятися у єднанні з людьми, а також – людини з природою. Екологічна криза – це наслідок гріховності людини. Тому подолати цю кризу ми можемо лише у співпраці з Богом. Для мене втіленням цього ідеалу стала діяльність видатного українського вченого-бджоляра Петра Івановича Прокоповича, який у співпраці з бджолами виявив любов до Бога.
Що буде з Землею, якщо усі житимуть ось так?
Екологічний слід (Ecological Footprint) – показник, що характеризує споживання людством ресурсів Землі, який виражається в гектарах біологічно продуктивної поверхні Землі, необхідної для відтворення споживаних ресурсів та переробки відходів. Нижче представлена інфографіка, яка наочно ілюструє екологічний слід людства якщо воно буде жити, як в тій чи іншій країні світу.
Сьогодні екологічний слід людини на планеті складає 18,2 млрд. га (2,7 га на душу населення). Найбільші значення екологічного сліду припадають на розвинуті країни світу. Так, якщо кожен житель Землі буде жити на широку ногу, як середньостатистичний американець, то нам буде потрібно більше 4-ох планет, таких як Земля.
Екологічна криза диктує критичні ціни на харчі
За словами агенції ООН, через найгіршу посуху за останні 50 років у США ціни на кукурудзу та сою впродовж літа впали до рекордного рівня і в поєднанні з посухою в Росії та інших країнах-експортерах басейну Чорного моря викликають побоювання щодо відновлення кризи.
Індекс цін Організації ООН з питань продовольства та сільського господарства, який вимірює щомісячні зміни цін на продовольчу корзину зернових, олійних культур, молочних продуктів, м'яса і цукру, виріс на 1,4% у вересні переважно за рахунок зростання цін на молочну та м’ясну продукцію.
Папа проголосив екологічну святу Вчителем Церкви
Папа Венедикт XVI проголосив Учителем Церкви св. Гільдегарду з Бінгену, життя та діяльність якої були пронизані любов’ю до Божого створіння – природи. Урочисте проголошення відбулось в неділю, 7 жовтня під час молитви Ангел Господній.
Під час Святої Літургії у неділю, Папа назвав нового вчителя Церкви «променистою постаттю у динамічному процесі нової євангелізації». Згідно із Святішим Отцем, Церква існує для того щоб євангелізувати і святі – це «правдиві протагоністи євангелізації».
Понтифік підкреслив, що св. Гільдегарда зробила цінний внесок для розвитку Церкви у XII столітті, вміла добре відчитувати знаки часу, а її життя, в особливий спосіб, «визначалося любов’ю до Божого створіння».
Основний твір святої Гільдегарди Scivias («Знання доріг») – розкриває вчення віри і подає образ світу і людини закорінений у образі Бога. Другий твір Liber Vitae Meritorum («Книга заслуг життя») можна описати як візійну етику в якій описано 35 чеснот та протилежних їм вад. Третя книга - Liber Divinorum Operum відображає бачення св. Гільдегарди, щодо світу та людини. Вона описує порядок Божого створіння у відповідності до середньовічного світобачення про «мікро-макрокосмос», як щось що пов’язує між собою тіло та душу, світ та Церкву, природу та благодать і вимагає відповідальності людини. Серед найбільш важливих робіт св. Гільдегарди слід виокремити також написану близько 1150-1160 років «Книгу про внутрішню сутність різних природних створінь» (Liber subtilitatum diversarum naturarum creaturarum).Збулась екологічна мрія мільйонів українців!
Збулась екологічна мрія мільйонів українців: Використані батарейки можна безкоштовно здати на переробку!
Відтепер жителі Києва та України (якщо можете заплатити за пересилку) здають використані батарейки на утилізацію - безкоштовно, ненапряжно і корисно для карми. Прийдіть у офіс в підвальчику вул. Кіквідзе, 26, з 9:00 до 19:00, і висипте свої "запаси" до великої бочки, в якій вони поїдуть на утилізацію.
"Дуже дивний хлопець" Дмитро Грамоданов готовий забрати у вас ваші 1, 10 або 1000 старих батарейок і передати їх на утилізацію в Міністерство Надзвичайних Ситуацій. МНС видало Дмитру офіційного листа, в якому воно зобов'язується прийняти батарейки і переробити їх на українських підприємствах, що мають відповідну ліцензію. За перебігом процесу слідкуватиме сам Дмитро і журналісти.
Секрети еко-партизанів: насіннєві бомби
Активістка Української Молодіжної Кліматичної Асоціації Оля ділиться рецептом приготування насіннєвих бомб і розповідає про практичні еко-акції, якими наповниться місто під час форуму "Енергія Змін" цієї осені.
У воєнні роки партизани розкидали по місту листівки, вчиняли диверсії, підкладали вибухові пристрої. І тоді вони навіть не здогадувалися, що в мирний час у місті також існуватиме партизанський рух — однак зелений, корисний та безпечний.
Ідея сучасного еко-партизана — зробити місто зеленим, повернути вулицям чисте повітря, покращити ландшафт. І головною його зброєю стали насіннєві бомби.
Їх вигадали ще у 70-ті роки у Нью-Йорку, коли декілька шибайголів із місцевих активістів таємно озеленили занедбану парковку. Для цього вони вигадали так звану seed bomb — суміш насіння, біогумусу та землі у швидкорозчинній оболонці. Сьогодні в багатьох західних магазинах можна купити вже готовісінькі насіннєві бомби. Їх лишається тільки активувати — викинути в тому місці, де не вистачає зелені та квітів. На людній вулиці, на старому звалищі, у дворі школи, серед нудних багатоповерхівок околиці...4-те жовтня – День початку великих змін
4-те жовтня на міжнародному рівні прийнято відзначати як Всесвітній День захисту тварин або просто День тварин (англ. World Animal Day). Цей день відмічається в той час, коли Католицька Церква, за григоріанським календарем, вшановує свято святого Франциска з Асизу і має за мету привернути увагу людства до проблем інших мешканців планети Земля, які, як і ми, теж, втішаються великим статусом «створінь Божих».
«Найбільший святий серед італійців і найбільший італієць серед святих» в 1979 році був проголошений святішим Отцем Іваном Павлом ІІ патроном не лише Європи, але і екології. Але ще набагато раніше, у 1931 році, учасниками Міжнародного конгресу прихильників руху із захисту природи, було прийнято рішення про щорічне святкування такого дня 4-го жовтня. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу. В цей день проводять різноманітні заходи з метою підвищення суспільної свідомості та активності громадян щодо захисту тварин.
Рішення відзначати День захисту тварин в один день з святом святого Франциска можна вважати знаковим та символічним. За прикладом святого з Асизу, брати «наші» менші, як представники всього створіння, потребують нашого дбайливого ставлення та захисту.
Незабаром на EWTN художній фільм про св. Франциска Ассізького
У неділю, 7 жовтня, Телебачення Віковічного Слова «EWTN» на Інтернет сторінці www.ewtn.org.ua о 8:00 та 22:00 транслюватиме російською мовою біографічний художній фільм «БРАТ СОНЦЕ СЕСТРА МІСЯЦЬ», режисерства Франка Дзеффіреллі, що розповідає про життя одного з самих шанованих католицьких святих - Святого Франциска.
Франциск Ассізький намагається проповідувати ідеї рівності і братерства, на його думку люди повинні відмовитися від усіх земних матеріальних благ і присвятити своє життя тільки духовному самовдосконаленню.
Життя ж набагато складніше: до проповідей святого городяни і землероби відносяться досить скептично - вони звикли жити земними благами, вадами і спокусами.
Світ же глядачеві показаний таким, яким його бачить наївна і пристрасна молода людина: він мало, що уміє робити, але повний бажання віддати те, що все накопичилося в його душі і серці, пояснити людям про справедливість в його розумінні.
Джерело: catholic media-сenter