Акція: «Проведи свято Різдва 2011 радісно, здорово та екологічно»
«Польська екологія» у співпраці з «Екологічним рухом св. Франциска з Асизу» та «Зеленим інститутом» стартувала, напередодні різдвяно-новорічних свят, акцію «Проведи свято Різдва 2011 радісно, здорово та екологічно».
Організатори акції констатують згубний вплив споживацької ментальності для природного довкілля, наголошують, що празник Різдва Христового несумісний із «необмеженим споживанням» та нагадують: «це свято надії і любові! Радість не повинна призводити до руйнування здоров'я і природи».
Акція має за мету повернути правильне розуміння суті свята Різдва Христового для людини і всього створеного світу, а також спричинитися до більш здорового стилю життя та більш дружнього ставлення до довкілля у повсякденному житті.
“День Народження без Новонародженого”
Шукаючи в пошуковій системі гарну фотографію і малюнок з нагоди Різдва Христового, для блогу, якось, вже мабуть автоматично, слово Різдво написав італійською «Natale». І що Ви собі думаєте?! Жодного малюнка, чи відкритки, на якій би можна було побачити головного Винуватця цієї надзвичайно важливої події. Можна побачити все: оленів з дідами морозами, красивих дівчат одягнених, чи не дуже у «новорічному дусі» та багато чого іншого, пов’язаного з споживацьким Різдвом – а ось зображення Ісуса Дитяти знайти дуже важко. Побачивши це стало сумно, а на душі неприємно.
Свіжозрубана ялинка шкідлива для здоров’я через грибок
Такого висновку дійшли вчені з університету Нью-Йорка.
Після проведеного ним дослідження виявилося, що голочки ялинок і кора хвойного дерева містять спори грибка. Вони здатні викликати «синдром новорічної ялинки», його проявами є респіраторні захворювання та перевтоми, плюс свербіж, нежить, сльозливість, кашель, задишка, біль у районі грудної клітини, загальна втома і безсоння.
Грибок викликає такі симптоми у 70% випадків. Проте може бути і так, що він може загрожувати і куди більшими негативними наслідками для здоров'я людини. Ялинковий грибок не є особливо активним у природних умовах, та коли дерево перебуває у теплому приміщенні, бактерії на ньому активізуються і можуть призвести до бронхітів та, навіть, пневмонії.Спеціальне звернення: «Різдвяна ялинка»
Голова комісії «Екології та туризму» Римо-Католицької Церкви в Україні, єпископ-ординарій Мукачівської дієцезії Антал Майнек: «Чи варто на честь свята любові нищити десятки тисяч ялинок наших і так «змучених» лісів?»
Голова комісії «Екології та туризму» Римо-Католицької Церкви в Україні, єпископ-ординарій Мукачівської дієцезії Антал Майнек видав спеціальне звернення під назвою «Різдвяна ялинка».
На початку звернення церковний ієрарх пригадує, що попри властиве значення святкової атмосфери та почуттів, важливо не втрачати з поля зору те, що є справжньою суттю свята Різдва: «Син Божий прийшов на землю, бо настільки полюбив нас, що захотів спасти від гріхів, щоб ми щасливо жили у мирі, як діти Божі». «Це той факт, який сам по собі дарує нам щастя та сенс нашому життю, навіть якщо зовнішні обставини для атмосфери свята відсутні», – вважає владика Антал Майнек.
Штучна ялинка у Києві зберегла життя 450 живим деревам
Глава КМДА Олександр Попов повідомив, що вперше за 25 років у столиці встановлено штучну ялинку. Це дало змогу зберегти 450 живих дерев. Головну ялинку України було офіційно відкрито 19 грудня – в день св. Миколая президентом України п. Віктором Януковичем.
«Новорічна ялинка на Майдані цього року найвища в Європі - 41 метр. Вона виготовлена українським підприємством з вогнетривких матеріалів і прикрашена світловими гірляндами, загальна довжина яких становить 17 км 800 м.
В руці Новонародженого наше спасіння
В своєму різдвяному зверненні 25 грудня 2011 Urbi et Orbi (місту та світу), виголошеному з балкону Благословень, Венедикт XVI призвав, посилаючись на клич з літургійного античного антифону «Veni ad salvandum nos» («Прийди і спаси нас»), пояснюючи, що цей клич – крик людини всіх часів, яка усвідомлює і відчуває, що зі всіма турботами, проблемами і небезпеками власноруч не в силі справитись; тому потребує віддати свою руку в руку, яка «згори протягується до неї». «Народившись у Вифлиємі від Діви Марії, Ісус є цією рукою Божою», яку Бог посилає людині, – підкреслює Святіший отець, посилаючись на Псалом 40, 3. «Визнати, що Бог є Спаситель», а «ми ті, хто знаходиться в небезпеці» є «першим кроком до спасіння і до виходу з лабіринту, в якому ми самі себе закриваємо разом з нашою гординею», – наголосив Святіший отець.
Людський гріх – загроза для всього створіння
Єпископ-ординарій Мукачівський Антал Майнек: «Через гріхи людського егоїзму порушується екологічна рівновага у живій природі»
Про це йдеться у Різдвяному посланні до вірних преосвященного Антала Майнека, єпископа-ординарія Мукачівської єпархії Римо-Католицької Церкви. Церковний ієрарх констатує єдність та цілісність створеного Богом світу, а також загрозу, яку являє собою людський гріх для всього створіння: «Сьогодні, коли через гріхи людського егоїзму дедалі частіше відчуваємо, як порушується екологічна рівновага у живій природі, і Земля реагує на це: збільшується кількість ураганів, землетрусів, приливні хвилі, екстремальна погода… Це все серйозне попередження того, що людський гріх руйнує порядок, мир та усі важливі зв’язки, які тримають цілісним та єдиним цей світ. Бачимо, наскільки своєчасним є передчуття св. Павла, що все створіння разом зітхає й разом мучиться, і очікує виявлення синів Божих! (порівняй Рим 8)».
В очікуванні Різдва
Любов до створіння – ясла для Христа
Господь, створивши світ і все, що у ньому дуже добрим (Бт 1, 31), доручив його в Адамі (Бт 2, 15) кожному з нас. Згрішивши, Адам вніс дисгармонію в світ, проте Ісус, своїм приходом показав нам шлях, через який ми можемо відновити цю гармонію. Запорукою відновлення гармонії у світі беззаперечно має бути втілення заповіді любові. Втілення любові до Бога можливе лише через конкретні дії по відношенню до ближнього та всього створіння. Звичайно, що в заповідях любові (Мк 12, 30-31) чітко йдеться про любов до Бога та ближнього, а про любов до інших створінь не згадується; проте, ця подвійна заповідь любові, не може бути виконана, якщо вона не включає в себе також любові до всього, що було створене. Через шанобливе ставлення до створіння, а саме через розумне та шанобливе використання всіх ресурсів, якими обдаровує нас природа, ми конкретно виявляємо любов до ближнього не лише в теперішньому часі, але також і показуємо нашу любов до прийдешніх поколінь. Реалізувати цю заповідь любові допомагає нам намагання жити в чесноті, поміркованості (Катехизм Католицької Церкви – п. 1809), яка допомагає виробити в нас імунітет, який захищатиме нас перед хворобою споживацького суспільства: мати все і негайно.