Дбаючи про чистоту не нашкодьте довкіллю та здоров’ю!
Природоохоронні органи закликають провести передвеликодні толоки без шкоди для довкілля і здоров’я.
В рамках всеукраїнської весняної акції «За чисте довкілля» Івано-Франківською облдержадміністрацією оголошено традиційну весняну передвеликодню акцію з благоустрою та впорядкування територій сіл, селищ і міст, яка стартувала 31 березня. Мета заходів – приведення до Великодніх свят в належний санітарний стан населених пунктів області, територій підприємств і організацій, індивідуальних дворів, місць масового відпочинку – парків, скверів, зелених зон, полігонів твердих побутових відходів, прибережних смуг річок, ліквідація стихійних сміттєзвалищ.
На жаль, нерідко прибирання та благоустрій території завершуються спалюванням залишків листя, сухої трави, і часто – навіть різного сміття. В такому випадку добрі наміри громадян та посадовців при наведенні чистоти і порядку можуть мати згубні наслідки для довкілля і здоров’я людей. Тому Державна екологічна інспекція в Івано-Франківській області у спеціальному зверненні від 31.03.2011 р. попереджає громадян, що чинним природоохоронним законодавством заборонено спалювання сухої трави, залишків рослинності та, тим більше, будь-якого сміття. За такі порушення передбачена адміністративна відповідальність.
Екологічна стація на хресній дорозі в Івано-Франківську
10 квітня з благословення Преосвященного Владики Володимира (Війтишина), єпископа Івано-Франківського, та за сприяння обласної і міської влади по вулицях міста Івано-Франківськ відбулася екуменічна хресна дорога, що пройшла за маршрутом: Церква Христа-Царя – вул. Незалежності – Вічевий Майдан – вул. Галицька – Катедральний Собор Воскресіння Христового УГКЦ. Священнослужителі, семінаристи, учасники католицьких молодіжних організацій «Обнова» та «Еммануїл», представники влади міста і області взяли участь у символічному несенні хреста. Кожна стація супроводжувалася короткою проповіддю про страждання Ісуса Христа по дорозі на Голготу.
Цього року на дев’ятій стації, коли Ісус втретє падає під тягарем Хреста, учасники хресного ходу мали можливість розважати над стражданнями нашого Господа в світлі екологічних проблем сучасності. Адже сучасне людство, опановане непомірним бажанням володіння матеріальними речами та озброєне новітніми технічними засобами для експлуатації природи, поповнює і без того великий тягар гріхів все новими і новими... Вирубані ліси, виснажені ґрунти, забруднені водойми та повітря, перетворене на смітник довкілля – це тільки деякі з довгого переліку наслідків руйнування Божого створіння – природи.
5-а Неділя Великого посту
5-а Неділя Великого посту
"Одного разу Ісус, взявши дванадцятьох, почав їм говорити, що з Ним має статися: Оце йдемо в Єрусалим, і Син Чоловічий буде виданий первосвященикам та книжникам, і засудять Його на смерть, і видадуть Його поганам, і насміхатимуться з Нього, і уб’ють, і по трьох днях Він воскресне. Яків та Іван, сини Заведея, підходять до Нього і кажуть Йому: Учителю, хочемо, щоб Ти нам зробив те, чого попросимо. Він їм відповів: Що хочете, щоб я зробив вам? – Дай нам, ті Йому кажуть, щоб ми сиділи один праворуч, другий ліворуч тебе у твоїй славі. Ісус сказав їм: Не знаєте, чого просите. Чи можете пити чашу, яку я п’ю, і христитися хрищенням, яким я хрищуся? Вони Йому відповіли: Можемо. Ісус сказав їм: Чашу, яку я п’ю, питимете, і хрищенням, яким я хрищуся, христитиметесь. Сидіти ж праворуч мене чи ліворуч – не моє дати вам, а кому приготовано. Почули про те десятеро, і обурились на Якова та Івана. Тоді Ісус прикликав їх і сказав їм: Ви знаєте, що ті, яких уважають князями народів, верховодять ними, і їхні вельможі утискають їх. Не так воно хай буде між вами, але хто з-поміж вас хоче стати великим, хай буде вам слугою, і хто з-між вас хоче бути першим, хай буде рабом усіх. Бо Син Чоловічий не прийшов на те, щоб Йому служити, лише щоб служити і віддати своє життя як викуп за багатьох.
(Мр. 47 зач.; 10: 32-45)"
З наближенням повноти часу, Христос попереджає апостолів про свої страждання і хресну смерть, які неминуче торкнуться і самих учнів.
Подібно, в ознаках сучасної екологічної кризи можна відчитати виразне попередження про передчасне знищення людиною природного довкілля, якщо вона не припинить вести безвідповідальний споживацький спосіб життя. Водночас, виснажуючи природні ресурси та завдаючи безповоротну шкоду довкіллю, ми шкодимо самим собі, як істотній складовій частині цілісного організму створеного Богом світу, та наражаємо на небезпеку життя майбутніх поколінь.
Екологічна хресна дорога в Івано-Франківській Духовній Семінарії
8 квітня, у Івано-Франківській Духовній Семінарії відбулася Екологічна хресна дорога, яку очолив її упорядник о. Іван Сохан, капелан Мальтійської служби допомоги м. Івано-Франківська.
На початку з коротким вступом перед семінаристами виступив п. Володимир Шеремета, керівник Екологічного центру Івано-Франківської єпархії та Бюро з питань екології УГКЦ, який пояснив, що ця хресна дорога була підготована з благословення преосвященнішого владики Володимира (Війтишина) в рамках проведення духовно-екологічної ініціативи “Зелений Великдень: екологічне навернення для воскресіння довкілля”, мета якої полягає полягає в тому, щоб спричинитися до поглиблення свідомості християнської відповідальності за створений Богом світ.Екологічна хресна дорога у місті Калуші
Під час Великого посту, традиційно, у нашому місті пройшла Хресна дорога. Минулої неділі парафіяни міста та району, пройшовши 14-ть стацій вулицями Калуша, відтворили Хресну дорогу Спасителя Ісуса Христа. Цьогоріч Калуський деканат УГКЦ зробив акцент на екологічній ситуації.
Метою Хресної дороги було нагадати людям, наскільки знизився рівень екологічної свідомості суспільства, що в подальшому призвело до значної деградації довкілля України, надмірного забруднення поверхневих і підземних вод, повітря і земель, нагромадження у дуже великих кількостях шкідливих, у тому числі — високотоксичних відходів виробництва. Ішлося навіть про вихлопні гази з наших автомобілів. Такі процеси тривають десятиріччями і призводять до різкого погіршення стану здоров’я людей, зменшення народжуваності та збільшення смертності, а це, у свою чергу, загрожує вимиранням і біологічно-генетичною деградацією українського народу. Розважаючи над кожною стацією, організатори заходу порівнювали страждання та муки нашого Спасителя з муками, які терпить природа від нашого втручання. Адже ми так само засуджуємо її на смерть, як Ісуса Христа — ізраїльський народ.Презентація Екологічної Хресної дороги
5 квітня на зборах деканів Івано-Франківської єпархії УГКЦ керівником Бюро УГКЦ з питань екології доктором В. Шереметою було презентовано Екологічну хресну дорогу, укладену о. Іваном Соханом, капеланом Мальтійської Служби Допомоги м. Івано-Франківська, яка була надрукована з благословення преосвященнішого владики Володимира (Війтишина), правлячого архиєрея Івано-Франківської єпархії УГКЦ.
Це видання було підготоване у процесі здійснення екологічної ініціативи, мета якої полягає в тому, щоб спричинитися до поглиблення свідомості християнської відповідальності за створений Богом світ, за ті дари природи, які отримали для користування і примноження та для того, щоб передати їх прийдешнім поколінням.
“Одним із важливих засобів для реалізації започаткованої ініціативи – зауважив керівник Бюро – призначена стати Екологічна Хресна дорога”. Він також наголосив на тому, що вона не має на меті замінити собою богослужіння традиційної Хресної дороги, але лише пропонує нагоду для того, щоб поглибити розуміння таїнства Хреста у світлі сучасних проблем довкілля і здійснити глибоке та цілісне навернення до Бога.
“Роздуми над Хресною дорогою Господа нашого Ісуса Христа у світлі актуальних екологічних проблем сприяють формуванню свідомості щодо відповідальності за створений Богом світ, усвідомленню гріховності поведінки, яка завдає шкоду Божому створінню – природі, а також усвідомленню необхідності бережливого ставлення до природного довкілля, як однієї із основоположних вимог християнської віри” – підкреслив керівник Бюро УГКЦ з питань екології.
Внесок Церкви для екологічної освіти та збереження створіння
Інформаційний центр Комісії з екології Мукачівської греко-католицької єпархії і Комісії з екології і мігрантів Конференції римсько-католицьких єпископів України за сприяння Бюро УГКЦ з питань екології організували низку освітньо-виховних заходів екологічного спрямування, які відбулися 30 березня в місті Ужгороді. Зокрема, професор Івано-Франківської теологічної академії Володимир Шеремета, голова Бюро Києво-Галицького Верховного Архиєпископства УГКЦ з питань екології, прочитав лекції на тему "Екологічна освіта як спільне завдання Церкви та держави: сучасний стан та перспективи співпраці» для слухачів кафедри екології та охорони навколишнього природного середовища ДВНЗ Ужгородського національного університету.
4-а Неділя Великого посту
"Одного разу чоловік якийсь прийшов до Ісуса і, кланяючись йому, сказав: Учителю, я привів до тебе сина мого, що має німого духа, і де тільки його вхопить, кидає його об землю, так що він піниться, скрегоче зубами і ціпеніє. Просив я учнів твоїх, щоб його вигнали, та вони не могли. Він у відповідь каже їм: О роде невірний! Доки я буду з вами? Доки вас терпітиму? Приведіть його до мене. І привели його до нього. Як тільки дух побачив його, зараз же потряс ним, і той повалився на землю, запінився і почав качатися. Він спитав його батька: Скільки часу, як це йому сталося? — З дитинства, відповів той. Часто він кидає його у вогонь і в воду, щоб його погубити. Якщо можеш, поможи нам, змилосердися над нами. Ісус каже йому: Якщо можеш? Все можливе тому, хто вірує. І вмить батько хлопчини скрикнув крізь сльози: Вірую, поможи моєму невірству! Ісус, бачачи, що збігається народ, погрозив нечистому духові, кажучи: Німий та глухий душе! Наказую тобі: Вийди з нього і не входь більше в нього. І, закричавши та сильно ним стрясши, вийшов з нього. І той став, мов мертвий, і багато-хто казали: Він умер. Ісус узяв його за руку, підвів його, і той встав. Коли він увійшов у дім, учні питали його на самоті: Чому ми не могли його вигнати? Він відповів їм: Цей рід нічим не можна вигнати, тільки молитвою та постом. Вийшовши звідти, проходили крізь Галилею, і він не хотів, щоб хто знав, бо він навчав своїх учнів і казав їм: Син Чоловічий буде виданий у руки людям, і вб’ють його, і три дні після того, як його уб’ють, він воскресне."
(Мр. 40 зач.; 9: 17-31)
У сьогоднішній Недільній Євангелії бачимо, як Божа могутність зустрічається з людською слабкістю: безсилля апостолів перед духом німим та глухим, яке Христос, хоч з докором, проте терпеливо виправляє, і невірство батька, всупереч якому Ісус все ж таки зцілює біснуватого хлопця.
Усі попередні Неділі ми наголошували на наших обов’язках перед Богом Творцем щодо довкілля і роздумували над тим, що ми повинні робити, аби принести плід гідний екологічного покаяння – екологічне навернення. Однак, подібно до апостолів і батька біснуватого сина, ми так само чуємось безсилими перед закликом Церкви: нам ніяк не вкладається в голову наше екологічне покликання; ми не бачимо нічого Божого у природному довкіллі; не розуміємо власної вини у глобальних екологічних катастрофах; поняття не маємо про можливі шляхи виходу з екологічної кризи, та й взагалі, здавалося б, «як можна говорити про ощадне використання природних ресурсів, коли ми і так живемо як жебраки?»