Ватикан рятує жертви стихійних лих
Газета "L'Osservatore Romano" зазначає, що Папська рада "Cor Unum" у 2011 році витратила 5,3 млн. євро на допомогу постраждалим у світі та жертвам стихійних лих.
Як зазначає Радіо Ватикану, зокрема Папська Рада "Cor Unum" надала 2,3 млн. євро на допомогу країнам Західної Африки і Гаїті, постраждалим від голоду, жертвам цунамі та вибуху на атомній електростанції в Фукусімі у Японії, а також постраждалим від повеней країнам південної Азії.
Годинник ядерного апокаліпсису зміщено на хвилину вперед
Американські фізики-ядерники в ніч на середу змістили на одну хвилину вперед стрілку символічного “годинника судного дня”, створеного на початку ядерної епохи, щоб показати суспільству, наскільки близька цивілізація до світової катастрофи. Тепер до “ядерної півночі” залишається всього п’ять хвилин.
“Годинник судного дня” (Doomsday Clock) були створені групою американських фізиків, що беруть участь в атомному проекті. Вперше зображення годинника з’явилося на обкладинці видання в 1947 році. Тоді їх стрілка вказувала на сім хвилин до “півночі” – всесвітньої ядерної катастрофи. До сьогодні положення стрілок змінювалося близько 20 разів. Ближче за все вони підходили до 12 в 1953 році – коли США і СРСР один за одним провели випробування ядерної бомби, годинник показував без двох хвилин північ.
Далі за все стрілка відійшла від фатального значення в 1991 році: після того, як США і Радянський Союз підписали договір про скорочення стратегічних озброєнь, годинник показував 17 хвилин до півночі. З того моменту вони йшли вперед до січня 2010 року, коли стрілка повернулася на одну хвилину назад.
Збереження довкілля – важлива складова цілісного розвитку людини
Збереження довкілля – важлива складова цілісного розвитку людини. Про це наголосив папа Венедикт XVI у промові до представників дипломатичного корпусу, під час зустрічі, яка вже традиційно проходить щороку у Ватикані після різдвяних свят.
Святіший Отець підкреслив, що Різдво Христове – це джерело світла та радості для всього світу. На думку понтифіка: «Світ дійсно перебуває в темряві, якщо не є освітлений Божим Світлом! Світ дійсно перебуває в темряві там, де людина вже більше не помічає зв’язку із своїм Творцем і таким чином починає становити небезпеку для інших істот та всього створіння».
Торкнувшись питання сучасної соціально-економічної кризи, папа звернув увагу на те, що вона спонукає задуматися над своїм етичним виміром, а також над основами людської екзистенції.
В особливий спосіб Святіший Отець наголосив на важливості правильного виховання, яке має бути направлене також і на пошанування всього створеного Богом світу.
Владика Дмитро (Григорак): «Відновлюючи первісну єдність між людиною і Богом, Господь відновлює первісну гармонію всього творіння з Творцем»
Різдво Христа має за мету повернути людину до повноти життя з Богом і таким чином відновити і перемінити увесь світ. Про це йдеться у Різдвяному посланні владики Дмитра (Григорака), єпископа-ординарія Бучацької Єпархії УГКЦ.
Церковний ієрарх констатує: «Відносини людини з Богом – це найголовніші і визначальні відносини у вселенній. Вони визначають лице світу і його майбутнє. Зв’язок з Богом – найперший і найсуттєвіший із 4-ох головних зв’язків, які зумовлюють життя людини, а саме: зв’язок з Богом, зв’язок людини з іншими людьми, зв’язок людини з собою, зв’язок людини з світом природи».
На думку Бучацького архиєрея, відновлення тісного зв’язку з Богом веде до гармонізації всіх інших відносин людини, включно з її ставленням до природного довкілля: «світ природи, який чутливо реагує на людське зло різними катаклізмами і природними лихами (що яскраво ілюструють останні 100 років) теж гармонізується та існує для того, для чого був створений Богом: для прослави свого Творця і для добра людини».
Святкуймо Різдво без шкоди для довкілля!
З таким закликом, напередодні Різдвяних свят, звернулось Бюро УГКЦ з питань екології до віруючих людей та всіх, хто є небайдужим до сучасного стану Божого створіння – природи. Беручи до уваги актуальні екологічні гріхи, що часто затьмарюють свято Різдва Господнього, Екологічне бюро пропонує 12 порад – як провести цей величний празник без шкоди для свого здоров’я та дружньо стосовно природного довкілля.
Насамперед, церковні екологи радять застановитися над справжнім змістом Різдва Господнього, а саме над тим, що «Ісус приходить, щоб дарувати нам вічне життя та повернути всьому створінню його первозданну гармонію, красу та гідність». Згідно з переконанням Екобюро УГКЦ, сучасна традиція святкування Різдва часто є несумісною із богословським посланням цього величного празника радості всього створіння. Більше того, в багатьох випадках «святкування» завдає шкоди здоров’ю людей та їх природному довкіллю.
Зокрема, Екобюро наголошує на згубному впливі для живої природи новітньої практики прикрашання осель, магазинів, офісів, а навіть і храмів мертвими зрубаними ялинками, які, за хибним стереотипом, вважаються живими.
Сила стихії та сила духу
Молитовні намірення на січень: за постраждалих від природних катаклізмів. Папа Бенедикт XVI просить вірних присвятити місяць січень молитві «за те, щоб жертви стихійних лих отримали духовну і матеріальну розраду, необхідну для відновлення їхнього життя».
Таке формулювання молитовних потреб Церкви на січень. Їх предмет прокоментував директор міжнародного відділу італійського філії «Карітас» Паоло Беччегато. Він зауважив, що за останні сорок років «Карітас» набув значного досвіду гуманітарної допомоги та відновлення після природних катастроф. У ситуаціях, коли необхідно надати конкретну допомогу, духовна і молитовна підтримка незамінна. За цей період - згадує Беччегато - що стосується Італії, особливо значимим було втручання після повеней в П'ємонті в 1994 році. Зовсім недавно подібне лихо обрушилося й на Лігурію. І тоді, і зараз в Лігурії діяли «ангели бруду», як їх нерідко називають. Вони займаються, здавалося б, простою справою: допомагають лопатами звільнити будинки від бруду. Це, звичайно, не вирішує всіх проблем, але, безсумнівно, прискорює їх вирішення. До того ж «ангели бруду» допомагають і словом: зупиняються, розмовляють з людьми, втішають. А молодіжне волонтерство вселяє в людей особливу надію - в самому волонтері багато хто бачить поштовх до того, щоб почати спочатку, часто з нуля.
Папа Венедикт XVI: «Виховувати молодь для справедливості та миру»
1 січня 2012 р. папа Венедикт XVI вже традиційно звернувся до світової спільноти із спеціальним посланням з нагоди Всесвітнього дня миру на тему «Виховувати молодь для справедливості та миру».
Послання розпочинається з питання: з яким ставленням слід підходити до нового року, в контексті «розчарувань 2011», спричинених різними кризами? Відповідь понтифіка рівночасно глибока і проста: необхідною є автентична християнська постава, повна надії до Бога. Особливий акцент папа ставить на виховання молоді, яка, згідно з його переконанням, своїм молодечим ентузіазмом й ідеалістичним поштовхом, може запропонувати світові нову надію.
Святіший отець навчає, що для доброго виховання визначаючим є сформувати здібність розпізнання в людині образу Творця, для того, щоб бути здатними з великою повагою ставитись до людської особи. Папа наголошує на важливості виховання до правди та свободи. Лише в зв’язку з Богом людина може відкрити правду про себе саму і може зрозуміти автентичне значення дарованої їй свободи; в протилежному випадку людина починає вірити, що вона є абсолютом, що від нікого і від нічого не залежить, і тому може робити все, що їй заманеться. З цього випливає, що зв'язок з Творцем є гарним методом попередження всіх негараздів, бід та катастроф, які здатна чинити людина.
Перший і другий початок
Роздуми до Слова Божого на 31 грудня
Ів 1, 1 - 18
Ап. Іван розпочинає Євангеліє словами «На початку», так само як розпочинається Книга Буття: «На початку сотворив Бог Небо і землю». В єврейській ментальності те, що написано на початку книги, зосереджує в собі зміст усієї книги. Одне з повчань Гаона з Вільна говорить, що зміст усієї книги міститься в першому розділі, а зміст першого розділу в першому вірші, а зміст першого вірша в першому слові. Тому назви Книг Тори походять з перших слів, якими вони розпочинаються.
Книга Буття розпочинається словами «На початку», тому в єврейському каноні ця Книга називається «Берешіт» – «На початку». І дійсно можемо помітити, що Книга Буття розповідає про «початки», про створіння, про перших людей, про падіння людини. Одним словом Книга Буття є Книгою Початків.