Створено батарею, яка дасть змогу за 10 хвилин заряджати електромобілі для пробігу на 400 км
Більше не потрібно турбуватися про запас ходу, а батарея доступна за ціною.
Група інженерів Пенсільванського університету створила нову версію літій-залізо-фосфатного акумулятора, яка вирізняється здатністю до швидкого перезарядження та розрахований на термін служби, що відповідає 3,22 мільйонам кілометрів пробігу електромобіля, пише GreenPost.
«Ми розробили досить просунуту батарею для електромобілів, аналогічних за вартістю автомобілям із двигуном внутрішнього згоряння», – заявив один із дослідників професор Чао-Ян Ван. – Більше не потрібно турбуватися про запас ходу, а ця батарея доступна за ціною».
Головна особливість нового акумулятора, що забезпечує високі показники терміну служби та швидкості прийому або віддачі заряду, полягає в його здатності до самонагрівання до 60 °C. В батарею вбудована нікелева фольга, один кінець якої з'єднаний з мінусовою клемою, а другий – виведений як окремий контакт. Перед активним використанням акумулятора на цей контакт подається напруга, що призводить до швидкого нагріву нікелевої фольги, і, відповідно, внутрішніх частин батареї.
За заявою дослідників, нагрів батарей перед інтенсивною зарядкою або розрядкою, крім іншого, дає змогу уникнути осадження літію на аноді у вигляді голчастих наростів, які спричиняють зниження ємності акумулятора і можуть стати причиною короткого замикання всередині елемента живлення.
«Ця батарея вирізняється зменшеною вагою, обсягом і вартістю, – сказав Чао-Ян Ван. – Я дуже радий, що ми нарешті створили акумулятор, який принесе користь масовому споживчому ринку».
За словами Вана, такі компактні акумулятори після нагрівання можуть віддавати за короткий термін багато енергії – приблизно 40 кВт•год. – забезпечуючи потужність на рівні 300 кВт. Тому, використовуючи батареї, які самонагріваються, нескладно створити електромобіль, здатний розганятися від 0 до 100 км/год приблизно за 3 секунди.