Суть Різдва: прослава Христа чи передріздвяні знижки?
28 листопада в усьому світі відзначається День без покупок. Це свято започаткував Тед Дейв, який, сам будучи рекламістом, стверджує те, що реклама обманює, переконуючи людей в тому, що вони будуть щасливішими, якщо придбають ту чи іншу річ.
І справді, наше суспільство у своєму прагненні бути щасливим насправді женеться за якимось примарним щастям. Відбувається підміна понять, де щасливою є не та людина, яку люблять, цінують, за яку хвилюються, яку чекають, а та, яка є успішною, має багато грошей і може дозволити собі купити все, що завгодно. Цінність уже не становить людина, дитина чи сім’я, цінність полягає в тому, що і скільки всі вони можуть придбати.
Вже починаючи від дитячого садка і школи друзів вибирають через призму того, як ти вдягнутий, які в тебе іграшки, яка модель мобільного телефону, а діти, які «недотягують» – відсуваються в сторону, висміюються, з ними не дружать. Такий порядок речей і ставлень продукують дорослі, діти тільки копіюють батьків, а також і той загальний настрій, який нав’язує їм суспільство через рекламу, передачі, фільми, ЗМІ.
Розум людини підкорений духом споживацтва, вона є залежною від своїх бажань. І це вже не просто бажання комфорту чи простої потреби. Це вже хвороба, при якій людина відчуває постійну ломку: мало! Мало одягу, мало побутових приладів, мало їжі… Або є інша ломка під назвою мода, коли будь-яка річ стає не модною, застарілою, і зовсім не важливо, що вона може прослужити ще багато часу, як також і те, що, викинувши її, людина збільшує площі сміттєзвалищ.
Дух споживацтва не зупиняється на цьому. Він пролазить значно глибше, він хоче зламати людину повністю і знищити зсередини всі стримуючі фактори. Він влазить в релігію, у внутрішню віру і переконання. Тонко і непомітно знову підмінюються поняття.
Незабаром ми святкуватимемо Різдво, для приготування до якого ми маємо благодатний час передріздвяного посту. Це трепетне і тепле свято для кожного, хто вважає себе християнином. Від нього особливо віє спогадами дитинства. А усі дорослі перебувають в стані приготування до свята.
Дуже шкода, що це приготування для більшості людей не передбачає частіших відвідин церкви, збільшення молитви, роздумувань про те, як ми прожили цей рік і про те, що, можливо, не завжди були готові внутрішньо до цього приходу Христа. Як ми готуємося? Що насправді відбувається – ми все частіше бігаємо по магазинах, шукаємо подарунків для рідних, близьких, знайомих… Усі наші приготування спрямовані на задоволення бажань нашого тіла, адже як можна думати про щось духовне, якщо перед святами майже всі магазини пропонують такі шалені знижки! Ми змушені купувати саме зараз, бо пізніше буде дорожче. І зовсім не важливо чи ця річ є нам справді необхідною, а навіть просто потрібною, вона дешева, вона акційна і «просто гріх не взяти».
Ми вже не думаємо про Різдво, ми не думаємо про наші гріхи і немочі – ми зайняті покупками. Дух споживацтва зробив свою роботу – ми відвідуємо магазини та робимо покупки із твердим переконанням, що готуємося до свят.
Але все можна змінити, достатньо тільки зупинитися і впустити в своє серце дух Різдва. Тоді немає відчуття страху, що кудись не встигнеш, що ти гірший від іншого, що ти обділений чи не модний – ти відчуваєш спокій і задоволення від того, що поряд з тобою люди, які тебе люблять, що тебе цінують і поважають за твою щирість і відкритість. Не варто піддаватися віянням моди та часу, які пропонують оманливе щастя, треба навчитися бути по справжньому щасливим!