ЄС готує закон щодо виробництва місцевих “зелених” енергетичних технологій

З переліку пріоритетних технологій виключено екологічне авіаційне паливо

Європейська комісія розробляє закон про промисловість з нульовими викидами, який покликаний прискорити дозвільні процедури для ключових проєктів 5 напрямків “зелених” технологій.

Цілі стосуватимуться сонячної та вітрової енергетики, теплових насосів, акумуляторів та виробництва електролізерів, що допоможе скоротити викиди та запобігти конкуренції з боку США та Китаю, повідомляє Bloomberg.

Зазначається, що Єврокомісія розглядає можливість встановлення до 2030 року виробничих потужностей з нульовою чистотою. Вони мають задовольнити щонайменше 40% щорічних потреб регіону в розгортанні відповідних енергетичних технологій.

В матеріалі розповіли, що закон перенаправить частину доходів національного уряду з вуглецевого ринку ЄС для досягнення кліматичної цілі та забезпечення безпеки постачання “зелених” технологій. 

Автори наголосили, що Європа шукає відповіді на “зелені” субсидії США в рамках закону про зниження інфляції IRA, зокрема полегшення тягаря для компаній і бар’єрів для інвестицій.

Генеральний директор Європейської асоціації хімічної промисловості Cefi Марко Менсінк пояснив, що “зелені” технології ЄС мають бути конкурентоспроможними на глобальному ринку. Наразі вартість енергії в Європі занадто висока, щоб вони могли працювати.

В матеріалі підкреслили, що країни-члени ЄС прагнуть зберегти свої позиції у світовій торгівлі в реаліях енергетичної кризи. За даними Міжнародного енергетичного агентства, в Європі ціни на газ у 7 разів вищі, ніж у США, а ціни на електроенергію втричі вищі, ніж у Китаї.

Автори наголосили, що документ мають оприлюднити в березні 2023 року. До того часу він може змінитися.

Зазначається, що запропонований перелік чистих технологій розкритикувала авіаційна промисловість, якій також потрібно скоротити викиди. Зокрема з переліку виключено екологічне авіаційне паливо, що викликало тривожність асоціація "Авіація для Європи".

"У нас не може бути ситуації, коли США розгортають “червону доріжку” для екологічних виробників авіаційного палива, а Європа розгортає лише бюрократичну тяганину", – сказав виконуючий обов’язки керуючого директора Асоціації Лоран Донсель.

Джерело: Екополітика